Jag förstår inte??

Jag förstår inte mig alltid på folk..
Var på Ungdomsmotagningen idag... För införskaffning av P-piller (eller så kallade mini-piller som vi överviktiga måste äta)
Har inte haft det på flera år då jag haft P-stav i 6 år..
Så det var blodtryck och vikt kontroll.. MMmm så står man där på vågen.. 97,6 Kg..
Hmmmm ja hur lång är du?? Öhhh 167.....
Hmmmmmmmmm ja du har ju ett högt BMI så du borde nog tänka lite på din vikt..
JOOO jag vet det är det enda ni tjatar om på detta ställe..
JAG KÄMPAR JAG FÖRSÖKER.. men när det sitter en pinne till tant på en stol som säkert aldrig unnat sig något så tycker jag fan inte att man skall klanka ner på undomar som kanske faktiskt mår skit över sin vikt (som de flästa överviktiga gör).

Samma sak när man går till läkaren pga något... Ja försöker du gå ner lite i vikt kanske det blir bättre skall du se..
Skall inte läkare och människor som jobbar med ungdomar vara lite förstående?? Och kanske häldre hjälpa en en göra en ledsen så man går hem te sin Godis påse och gråter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0