Nu behöver jag hjälp och stöd..

Nu behöver jag eran hjälp....

Jag behöver få tips och trix för att gå ner i vikt och minska fett massan i min stora kropp..

Jag vill ha hjälp med

Vad skall man äta?? För att även hålla vikten senare.. (inte nått pulver utan mat)

Vad bör man träna?? Redskap mm för att förbränna så mycket fett som möjligt.

Hur bör vardagen se ut?? Allt som kan på värka enns vardag för att inte gå upp i vikt.

Vad bör man undvika?? Misstag som kanske du gjort som får en att ge upp eller gå upp.

Hur gör man för att undvika allt de goda?? Så som godis glass och andra godsaker.

Finns det nått bra "hjälpmedel"?? På tex Gymgrossisten  som fungerar.

Jag kommer nu att besöka liknande bloggar så som min.. Ni som försöker gå ner i vikt även ni som lyckats..
Snälla hjälp mig om ni har tips och idér sej även hur ni har lyckats..


JAG VILL MEN BEHÖVER STÖD OCH SUPORT Så snälla besök mig gärna igen och stötta ha åsikter och hjälp. För hjälper ni mig med detta är jag er tacksamma livet ut..


(jag vill bli mamma men för att kunna bli gravid måste många kilo bort för att öka chansen och minska riskerna)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!



Det var väldigt många frågor på en gång men jag ska göra mitt bästa för att delje mina erfarenheter. Vi tar det väl fråga för fråga!



Vad ska man äta för att hålla vikten senare?



När jag går ner i vikt försöker jag äta varierat men inte extrem kost på något sätt. Jag har tänkt mig att fortsätta äta så senare också men kanske vara lite onyttig på helgen. Att balansera energiintag med energiförbränning tror jag är det som fungerar



Vad bör man träna för att förbränna mycket?



Vad jag har hört ska spinning och simning vara bra för fettförbränning. Det viktigaste tror jag dock är att du hittar något du tycker är roligt och som samtidigt är rätt jobbigt. Då orkar du hålla på med det under en längre tid och det är ju det som ger resultat.



Hur bör vardagen se ut?



Ta vara på vardagsmotionen. Gå i trappor istället för att ta hissen osv. Försök göra träning till en vana och träna 3-5 gånger i veckan. Ät nyttigt de flesta dagarna i alla fall.



Vad bör man undvika?



Tycker det är svårt att svara på eftersom vi är så olika. Försök identifiera dina fällor och undvik dem så gott det går. Jag har till exempel svårt att hålla mig till lagom mängder chips, ostbågar mm när det står framme en hel kväll. Undviker hellre att äta då.



Hur gör man för att undvika allt det goda?



Mitt knep är att inte ha något hemma. Vill pojkvännen äta hemma så får han gömma det han ska äta och inte äta när jag ser. Ute är det ju svårare men försök att hitta nyttigare alternativ som är okej



Finns det något bra hjälpmedel?



Har inte hittat något...



Puhh, nu är alla frågor besvarade. Hoppas att svaren hjälper dig något i alla fall.



Lägger till din blogg i min länklista så kan vi stötta varandra :)



Kramiz!

2009-09-08 @ 20:57:37
URL: http://www.emeliesjodahl.com/test
Postat av: Martina

Jag har testat LCHF sen i februari (eller om det var januari). Underbart!! Jag mår toppenbra! Jag är aldrig hungrig, äter tills jag är mätt och är verkligen ALDRIG sugen på nåt sött. Socker smakar äckligt numera! Jag lever inte superstrikt, går jag t ex på bröllop eller dop så äter jag det som bjuds. Men i min vardag äter jag aldrig potatis, bröd eller pasta. Över sommaren och semestern har jag valt att äta glass mm och det har givetvis visat sig i lite uppgång, men det var ändå ett val jag gjorde och dom kilona jobbar jag med nu, är bara 1 kvar.



Kika gärna in i min blogg och läs bakåt så finns det massor av tankar och tips. Just nu har jag kommit igång med ett träningsschema så nu är det mycket träning i min blogg...

2009-09-08 @ 21:10:13
URL: http://www.fettofinito.blogspot.com
Postat av: Nenny

Hej hej!

Och välkommen till Bloggvärlden!

Du har många frågor men det finns inga direkta enkla svar.



Maten: Du skrev att du testat allt i ett tidigare inlägg. Vad menar du med allt? Piller, kurer, dieter? Det är viktigt att förstå vad man äter och vad det gör för vikten. Man behöver "lära" sig vad man bör och inte bör äta. Viktväktarna är ett bra redskap med massor med stöd och kunnigt folk.



Träning: Här är det konditionsträning som gäller. Raska promenader, simning, spinning, jogging osv. Försök hitta nåt som funkar för dig. Pröva dig fram. Våga prova nya saker.



Vardagen: Rutin och medvetenhet. Se till att hålla dig borta från frestelser. Ta en omväg så du inte går förbi snabbmatsställena. Ät en stadig frukost. Det gör underverk för resten av dagen. Tänk i nya banor. Slå av autopiloten.



Undvika: Gå inte för snabbt fram. Skynda långsamt. Jag brukar gå ut för hårt med att förändra precis allt på en och samma gång. Ökade träningen och minskade på maten. Slutade äta godis och dricka läsk. Allt på en gång. Det går inte alls. Ta en sak i taget och förändra. Börja tex med att byta pastan mot fullkornspasta. Sen kanske sluta med läsk. Osv. Lite i taget.



Undvika det goda: Jag klarar själv inte av att förbjuda mig allt. Det går inte. Jag måste ha nåt då och då. Med Viktväktarna kan man faktiskt äta allt men självklart inte alltid. Men man kan äta lite godis till helgen eller unna sig en pizza då och då.



Hjälpmedel: Näe. Bra kost och motion är faktiskt det enda som ska behövas. Köp inte massa dyra preparat som ska hjälpa till mot ditt eller datt. Det mesta funkar inte alls...



Hoppas det hjälpte lite. Annars fråga på bara, så svarar jag efter bästa förmåga.



Stort lycka till!!

Kram

2009-09-08 @ 21:39:25
URL: http://nennysplace.blogspot.com/
Postat av: Katja

Hejsan. Ska försöka svara på alla dina frågor, inte för att jag är nått proffs men än sålänge fungerar det för mig :).



Vad skall man äta?? För att även hålla vikten senare.. (inte nått pulver utan mat)



Svar: Jag undviker godis, sötsaker och läsk. Äter inte längre skräpmat (köpepizza, hamburgare osv)och äter mer grönsaker till maten än tidigare. Till frukost har jag valt knäckebröd istället för mjuktbröd eller lite fil och banan. Lunchen består oftast av kyckling eller tonfisksallad, gott och mättande =).



Vad bör man träna?? Redskap mm för att förbränna så mycket fett som möjligt.



Svar: Jag går ut på minst en lång promenad om dagen. Oftast 2-3h i varierande takt men en del av den ska vara såpass snabb att pulsen ökar. Hinner jag inte gå så pass länge nån dag så går jag en timme raskt. Målet är att börja jogga en runda när jag gått ner mer. Vill nämligen inte sabba mina knä nu när jag väger såpass mycket som jag gör.



Vi har en crosstrainer hemma och den använder jag flitigt nu. Minst 30min åt gången några gånger i veckan.



Jag har gått med på sidan www.tappa.se och använder mig av en stegräknare. Där kan man fylla i allt man äter under dagen och på så sätt se hur många kalorier man stoppat i sig och hur mycket man förbrukat under dagen genom steg och annan träning. Det hela handlar ju om att den mängden kalorier du gör av med på en dag ska vara högre än den mängden kalorier som stoppas in i kroppen. på sidan är det enkelt att se om så är fallet. Nu fyller jag inte i matintaget längre, har hyfsad koll på mängd men kollar upp nya maträtter osv :).



Hur bör vardagen se ut?? Allt som kan på värka enns vardag för att inte gå upp i vikt.



Svar: Använd vardagsmotionen. Om du åker mycket bil, kolla upp om du inte kan ta dig till fots eller på cykel istället. Gå ner till affären istället för att ta bilen/bussen. Om du tar buss till jobb/skola (eller vad du nu gör, sorry har inte hunnit läsa din blog så väl än) så hoppa av några hållplatser tidigare och gå resten av biten. Välj inte genvägar när du är ute och gå, ta den långa vägen. Det ger ju mer steg :)



Vad bör man undvika?? Misstag som kanske du gjort som får en att ge upp eller gå upp.



Svar: Undvik att köpa hem saker du vet att du inte kan låta bli att äta. Jag klarar inte av att ha någonting onyttigt hemma. Såfort jag blir ensam en kväll kan jag inte hålla mig borta från det. Nu låter jag helt enkelt bli att köpa sakerna. Därför är ett tips: Gå aldrig i en affär hungrig. Är man hungrig är det otroligt mycket svårare att låta bli allt gott på hyllorna som man försöker undvika.



Hur gör man för att undvika allt de goda?? Så som godis glass och andra godsaker.



Svar: Jag säger för mig själv "det är inte värt det". Jag vill helt enkelt inte förbli så stor som jag är. Jag vill inte och jag ska lyckas gå ner! En godisbit får mig inte att gå upp men jag vet att jag helt enkelt inte klarar av att äta just en godisbit. En blir garanterat fler. Och det var ju just så jag hamnade på den här vikten från början. Det är helt enkelt inte värt det. Så gott är det ju trots allt inte. När sötsuget väl är borta är det inte heller så svårt att undvika godiset :)



Finns det nått bra "hjälpmedel"?? På tex Gymgrossisten som fungerar.



Svar: Har jag ingen erfarenhet av. Jag tror helt enkelt på att röra sig mer och äta nyttigare =) det kommer man långt med!

2009-09-08 @ 22:04:48
URL: http://www.lillagrodden.wordpress.com
Postat av: tb

Hej

Jag har en hel del tips och tankar

Kan jag få en mailadress till dig, det är lättare att skriva så tycker jag



styrka och framtidstro,



2009-09-08 @ 22:26:31
Postat av: Motionscoachen

Hej! Det var många frågor som det egentligen inte finns några lätta och korta svar på: Men jag ska göra vad jag kan. Jag själv utbildad hälsoutvecklare, personlig tränare och hälsokonsult på Xtravaganza.



Endaste sättet att gå ner i vikt är enkel matematik: inkomster (kost, energi) - (minus) utgifter (rörelse, aktivitet energiförbränning). Blir svaret minsu tappar man i vikt. Sedan finns det olika angreppssätt och metoder att nå det på. Men det är enda sättet.



Ta till dig tidigare inlägg, men översätt dem till den DU är. Allt funkar inte fölr alla. Andra gör inte jobbet, men de kan ge dig tips och inspiration. Börja med den du är och med de första stegen som passar dig.



1: Kost: Börja med att minska på de energitäta kolhydraterna (Ris, potatis, pasta, Bröd) samt givetvis det här med "fikabröd, pizza och annan snabbmat" - Jag är övertygad om att det vet du vad jag menar. Drick vatten! Ät mycket av proteiner och grönsaker och rotfrukter (ger mättnad, vitaminer och inte lika mycket energi)- sallader, wok. Tänk på hur Du fördelar din tallrik.



Tipset på frukost är en portion havregrynsgröt och ett ägg. Ger bra mättnad och ägg är protein.



2: Träning: All rörelse kostar energi. Ju "tuffare" desto mer (generellt). Börja med något du tycker om. Är det något du gillar kommer det även att bli av. Promenader är basen - gärna långa promenader med puls och svetttning. Att träna hjärta och muskler leder också till ökad förbränning. Men det viktigaste hitta något som passar DIG, DIN ALMENACKA; DIN VARDAG - då kommer det även att bli av. Våga testa och hitta det som passar för dig. Styrketräning på gym, powerwalk-promenader, simning, cykling, hemmaträning, pass på träningscenter, dans, vattengympa mm.



För att orka: Är du motiverad? Vet du vart du vill? Har du motivation. Sätt upp ett mål och ställ dig fråganj hur gärna du vill dit. - Fundera på riktigt om det är dit du vill och om du är beredd att satsa.



Du behöver inte bröja med 500% och riskera att tappa takten - Börja någonstans kopplat till ökad rörelse/motion och minskad inkomster vad gäller energi. - Se de små stegen till att börja med. Det här föder även motivation och en bra känsla.



Du är välkommen att titta på min blogg och min hemsida www.motionscoachen.se, skicka mig gärna ett mail om du har några frågor.



Lycka till mot ditt mål!



//Motionscoachen

2009-09-10 @ 01:18:24
URL: http://motionscoachen.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag äter enligt viktväktarnas koncept, och det funkar för mig. Man väljer själv vad man vill äta, bara inte intaget överstiger det dagliga pointsantalet. Ger frihet, samtidigt som man lär sig vad och hur man ska äta för resten av livet. Jag har gått ner nästan 13 kilo sedan i juli.



Lycka till!

2009-09-16 @ 11:05:21
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0