Jag fick göra operationen, å jag gjorde det..

Hej...
Tänkte bara berätta att jag har gjort det.. Jag har opererat mig och operationen gick jätte bra..
Jag har ett helt nytt liv och nu ångrar jag mig inte en sekund.
kommer inte ihåg va jag skrev sist mer än att jag mådde skit.
men nu är livet annorlunda.
jag blev kallad till ett möte med massa andra som också skulle göra samma operation som jag.
Efter ca 1,5 månad ringde dom och berättade att jag fått en tid för operation redan om 4 veckor.
Visste inte om jag skulle skratta eller gråta men tackade självklart ja..
3 veckor innan op skulle man börja äta pulver (mat) endast jag valde modifast. Drack nästan enbart med smak av choklad och den var faktiskt helt okej.
Jag gick ner från 106 till 95 på 3 veckor.
Men väl på operations dagen så blev det ingen operation pga av allvarlig olycka så fick en tid en vecka senare..
sista veckan fick man äta 80g kyckling och 200g broccoli plus 3 påsar modifast så det kändes som en lättnad att jag fick äta nått igen.
Väl på operationsdagen vägde jag 91kg..
Operationsdagen:
Jag kom till sjukhuset kl 8,00 och fick dropp med en gång.. Kl 11 blev jag ner körd till operationen men kom dock inte in försen kl 12,15. Då gav de mig smärtstillande och sen somnade jag.. Jag somna innan jag ens blivit sövd jag var så himla trött hade ju knappt kunnat sova natten innan..
kl 15,15 vaknade jag och jag trodde jag hade hamnat på Island..Herre vad jag frös.. Så det gav mig massa filtar så jag skulle bli varm..
Hade jätte ont i lungorna under natten så låg kvar på upp vaket under natten. Men kl 8 på morgonen var det dags att börja jobba.. Upp å gå dricka vatten äta mat.. Ja det var en pärs.. fick nog i mig 1dl vatten och 2 matskedar fil.
Jag åkte hem samma dag jag kommit upp på avdelningen (alltså dagen efter operationen) kände att jag ville hem..
den 2 timmars bilresa som tog mig hem var en pärs. Då jag mådde jätte illa..
Väl hemma mådde jag illa hade ont i rygg och axel.
Och jag ångrade mig JÄTTE mycket..
Jag kunde då inte fatta vad jag gett mig in på..
Skulle jag aldrig kunna äta något gott igen??
Men ack så fel jag hade..
Nu tre veckor efter operationen så mår jag som en ängel.
Jag kan redan nu nästan äta allt. Jag har inte fått någon dumpning än och mitt liv är underbart.
Jag väger 85kg och mindre skall det bli..
Mitt nästa delmål är 79.. Skall börja träna på Måndag så då kommer de att börja gå fotrare igen..
Jag säger som alla andra som gjort denna operationen..
GÖR DEN OM NI VILL OCH KAN
detta var bara lite snabbt om vad som har hänt de senaste två månaderna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0